Hal
Sammenhæng
Hallen er en af vores faste tilbud, der er præget af forskellige aktiviteter med elementer fra idræt, leg og bevægelse. Dette skal sikre, at børnene får mulighed for at udvikle et alsidigt bevægelsesmønster.
Sfo- hal aktiviteter, skal være præget af leg og bevægelse som skal indgå som en naturlig del af vores institutions hverdag og den pædagogiske praksis.
Sfo hal- aktiviteter, sætter fokus på, at det er her børnene selv finder på, afprøver og eksperimenterer, og finder sociale relationer på tværs af aldersgrupper. Men først og fremmest skal børnene synes det er sjovt. På den måde lærer børnene at forbinde fysisk aktivitet og bevægelse med glæde og succes.
Mål
- at skabe rum til, at børnene får brugt deres motorik og bevægelse
- at det bliver en del af børnenes personlighed at være i bevægelse.
- at få kendskab til egen krop.
- at børnene synes, at det er sjovt, så de lærer at forbinde fysisk aktivitet og bevægelse med glæde og succes.
- at de selv finder på, afprøver og eksperimtere
- at børnene finder sociale relationer på tværs af aldersgruppe
- at vi, som pædagogisk personale, anvender fysisk aktivitet som pædagogisk redskab
Tegn
- at vi kan se at børnene bruger og gerne vil de fysiske aktiviteter
- at der er personale der er motiveret for hal aktiviteter, og byder ind med ideer og inspiration
- at børnene tager selvstændige initiativer til aktiviteter
- at børnene får skabt relationer på tværs af aldersgrupper
- at vi skaber trivsel gennem bevægelse
Tiltag
- at personalet fortsat skaber og etablerer rum og rammer, for børnenes alsidige og fysiske udvikling og motoriske færdigheder
- at personalet iagttagelser, handlinger og refleksion bruges til at iværksætte nye og andre aktiviteter
- at vi sikrer os, haltider som tilgodeser vores eftermiddags aktiviteter
- at vi præsenterer børnene for nye redskaber og dermed investerer i dette.
- Vi vil have en kasse til SFO til vores bolde, udstyr mm.
Evaluering
Vi vil løbende evaluere på vores p-møder. Vi vil se på om børnene spørger efter hal, om de deltager når aktiviteten er der. Vi vil se på hvor børnenes interesser ligger.
Sammenhængende læringsmiljøer (blomst)
Alsidig personlig udvikling
Social udvikling
Krop, sanser og bevægelse
Kultur, æstetik og fællesskab
Læring
Leg
Børnefællesskaber
Pædagogisk læringsmiljø
Barnesyn